JoostenAnna.reismee.nl

Hervey Bay and Brisbane

Management summary

Due to family matters, we are back in The Netherlands since Thursday 19th July. We expect to stay here for unknown period. Since our last story, we have spent our last days in Australia travelling from Townsville via Hervey Bay (whale watching) to Brisbane to return our campervan and fly back home. Therefore, this summary will be the last that we will post for now.

Statistics:

• 1400 km, Townsville -> Brisbane, via Hervey Bay
  • 1 whale
  • 20 dolphines

____________________________________________________________________________________________________

Hervey Bay

Na ons laatste berichtje vanuit Townsville krijgen we van de thuisfront slecht nieuws te horen. We besluiten om ons reis voortijdig af te breken en boeken vliegtickets terug naar NL vanaf Brisbane. Vanuit Townsville is het echter nog 1400 km rijden naar Brisbane. We rijden door regen naar het zuiden met op de route Hervey Bay, waar we een walvistour doen. Deze plaats is wereldberoemd om de “Humpback” walvissen die jaarlijks vanuit het zuiden richting Queensland zwemmen. Omdat het nog voorseizoen is en de walvissen dus nog niet gegarandeerd kunnen worden, gaan we extra lang en krijgen we bovendien nog wat korting. Onderweg naar het uiterste punt zien wij al wat dolfijnen en schildpadden. De boot vaart rond Fraser Island en daar zien wij dan de eerste en enige walvis die wij die dag zullen zien. Het is een jonge humpback whale die het leuk vindt om met de boot te spelen. Hij zwemt steeds onder de boot door, waardoor iedereen heen en weer rent om hem aan de andere kant weer boven te zien komen. We hebben dan ook honderden foto’s genomen ;-) En een filmpje is te vinden op Anna’s Facebook pagina.

Brisbane

In Brisbane leveren wij onze camper in en logeren wij 2 nachten bij Mel en Ferry. We beseffen wat een luxe het is om weer ruimte te hebben. Bij hen worden we goed verzorgd met o.a. kookkunsten van Mel (zij hebben zelfs namaak-kroketten) en laden ons op voor de terugreis naar Nederland. Tussendoor bezoeken wij het centrum nog even, langs de rivier kun je daar leuk wandelen en fietsen.

De terugreis gaat via Taipei (een dagje shoppen voor Anna) terug naar Amsterdam waar wij donderdag 19 juli landen. Hier zien wij onze familie weer met wie we de komende tijd zullen doorbrengen. Voorlopig zal dit dus ook het laatste stuk zijn wat wij plaatsen. Wij kijken er naar uit iedereen de komende tijd weer te zien.

En ja, Joost gaat weer schaken… ~_^

Maaike

Hoi Anna en Joost,

Dat is enorm balen dat jullie mooie reis zo onderbroken wordt. Ik hoop dat het allemaal meevalt of dat jullie tijdig in NL zijn teruggekomen.

Groetjes,

Maaike (Allianz)